söndag 8 januari 2012

Välkommen Harley!!







Vi välkomnar Harley till familjen.
Kvällen den 15/12 satte vi oss i bilen och åkte iväg. Jag trodde att vi bara skulle till affären eller stugan eller nått men bilen stannade inte förrän vi var framme i Västerås. Där sov vi på hotell. Jag skötte mig jättebra. Morgonen efter satte vi oss i bilen och bilen stannade inte förrän vi var framme i Katrineholm. Jag stannade i bilen och efter en stund fick jag komma ut. Å nej en valp tänkte jag när hussen stod med Harley i koppel. Men oj så mysig han var. Vi var ut och luktade på varann flera gånger på väg hem. En i familjen blev han från första stund.

Han är utav samma ras som mig. Alltså en shar-pei. Han är född 27/8 2011 så han är ju en liten bebis fortfarande.
.
Jag var lite skeptisk först till den lilla och morrade lite. Man måste ju visa vem som bestämmer eller hur??
Fast iofs så är det han som bestämmer :).       

Han blir helt galen då jag ligger och tuggar på ben, fast han har ett eget för han tror att mitt smakar bättre. Då kör han en area. Det skälls och pratsr tills mitt tålamod är slut och jag kliver upp och säger till han att nu får du sluta. Snabb som han är så ligger han på MIN plats och har tagit MITT ben. Men vad gör man inte för dom som är mindre?? Man ska vara snäll mot dom som är mindre säger matte. Å jag är ju så snäll.

Jag är jätteglad för våran nya lilla kompis.

Håll utkik för snart kommer det fler inlägg om den lilla. Det blir liksom mycket bus nu.
Puss Moa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar